viernes, 4 de noviembre de 2011

O novo AVANT e os viaxeiros habituais.

Semella que salvo unha sorpresa post-electoral o AVANT que vai unir A Coruña e Ourense vai comezar a funcionar o 11 de decembro do 2011. Namentres isto non ocorre semella que Renfe e Adif, como xa é costume, non ten nigunha presa en informar aos futuros usuarios sobre cales van ser as condicións do servizo que se vai ofrecer, tal e como recolle El País:
En cuanto a los horarios y frecuencias que habrá a partir del 10 de diciembre en los trenes que circulan solo entre las tres ciudades gallegas con nuevas vías, el secretismo impera en Renfe y Fomento a todos los niveles. Fuentes internas de ambas instancias indican que lo normal sería que se hubiesen desvelado ya a principios de octubre, dos meses antes de que circulen los nuevos trenes, por lo que atribuyen el retraso a una estrategia del propio ministro, José Blanco, ante la campaña electoral. Los portavoces oficiales, por su parte, se limitan a contestar que los horarios y frecuencias se harán públicos en su debido momento a través de la página web de Renfe.
De los precios de estos trenes internos, que sufrirán un incremento presumiblemente similar al del Talgo a Madrid pero todavía no concretado, esas mismas fuentes dan por seguro que no se conocerán hasta después de las elecciones generales. En el caso de las tarifas, estos plazos tan ajustados -las elecciones son 20 días antes de la puesta en servicio- sí fueron similares en inauguraciones de líneas AVE en el resto de España.
Desde o noso punto de vista é imprescindible para a viabilidade deste novo servizo que exista algún sistema de abono mixto para o usuario habitual, de xeito que cun mesmo abono se lle permita coller servizos de Media Distancia e AVANT, xa que hai que lembrar que os abonos teñen unha duración limitada no tempo e van en función do número de viaxes. A modo de exemplo, parece bastante factible que a un usuario da liña Santiago - A Coruña lle veña mellor para ir a traballar pola mañá un AVANT e para voltar un servizo de Media Distancia, e parece bastante inxusto que teña que coller un abono para o AVANT e outro distinto para a Media Distancia, tendo en conta que vai ter unhas condicións peores que se existise algún tipo de abono combinado que computase as viaxes nos dous tipos de tren. Esto faría que o usuario habitual poidese acceder a un maior abano de frecuencias nos seus viaxes e seguramente incrementaría notablemente os usuarios do servizo, especialmente no tramo Santiago-A Coruña.

Nun alarde de optimismo, formulámoslle unha pregunta a Renfe sobre esta cuestión, a resposta foi curta pero contundente:
Estimado Sr. [...]:
Le informamos que ambos productos son diferentes y no son compatibleas los distintos abonos.
Atentamente,
Renfe VUI.
E eu pregúntome, exactamente en quen estarán pensando esta xente cando deseñan os seus produtos e servizos?

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